vad de knakar i mitt lilla huvud !

tjenis penis bloggen

har tänkt på en sak ett tag ,haha ja jag tänker ibland också ;)

Men de jag tänkte på iallfall var : att varför är de okej att vara ''ful'' och elak och inte okej att vara ''snygg'' och elak ,eller tvärt om . Det jag menar är att man får aldrig tycka illa om en så kallad ful person ,men om en fjortis (så kallad snygg person) får man tycka vad man vill utan att man ska känna nån skuld .Ungefär som att det är okej att vara hatiskt mot vita om man är svart men inte om man är vit och är hatiskt mot svarta ,båda är lika fel.
Eller att bara för att man ser ut på ett visst sätt måste man vara presis så som folk uppfattar en .
En ''bimbo'' är korkad och lättfotad ,och en tönt är blyg och osäker.Man kan aldrig välja själv hur man vill vara idag ,man måste välja en grupp och anpassa sig efter den stereotypen.och så ska de inte vara!

Jag har blont hår och gillar smink och kläder ,jag skulle vilja gå till skolan i balklänning varje dag .För att de är jag som person ,jag gillar att fixa mig för en skoldag eller en dag på stan med kompisarna .Men om jag gör de betyder inte de att jag gör de för någon annans skull ,jag gör de för att jag tycker de är roligt och jag mår bra av de ,hur konstigt det än låter .

Man sätter helt enkelt folk i fack ,vilket jag tycker är tråkigt för jag passar i sådanna fall inte i nått av facken .
Jag försöker ändra på mig själv i detta syn sätt ,att ge alla en chans innan man öppnar munnen och säger hur en person fungerar och tänker .Sedan är de en annan sak om den personen sabbar sin chans .
Men Jjag kan facktist säga uppriktigt till mig sälv att jag är väldigt snäll ,men det är klart att jag har mina brister ,det har alla och det är de som gör oss männskliga .Men jag är endå en godhjärtad människa .

Jag kanske är blond och gillar smink ,men vad spelar de för roll om jag har en fin insida .
Ingen borde delas in i fack ,och jag vet att jag är en av dom som gör de .Men huvudsaken är att man försöker förbättra den man är dålig på och förstår vad man gör fel .
Men det jag menar i texten längst upp är att man ska aldrig klaga på hur någon klär sig ,ser ut m.m .
för det gör lika ont endå ,oavsätt om man blir kallad fjortis eller ful.
Så nu är de dax för förändring , titta på folks insida istället för utsida ,för den du säger komentaren till vet nog redan om det mycket väl om dens brister själv.

Vi måste bli försiktigare med vad vi anser är rätt att säga ,vi är gjorda av kött och blod allihopa oavsätt hur vi ser ut på utsidan .Så om man säger att utsidan inte spelar någon roll så ska man mena det ,ochom man inte kan stå fast vid de kanske man måste granska sig själv först .

Va dig själv ,om du nu vill gå runt i farmors gammla kläder eller ha nya versace väskan .Du har all rätt att se ut som du vill bara du inte skadar andra eller dig själv!!!

vi måste börja tänka om ,de måste även jag

see y'all


2011-05-15 | 20:46:51 | Allmänt | 0 Kommentarer


Kommentarer fr�n er s�ta l�sare.



Kommentera inl�gget h�r:

Namn:
Kom ih�g mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback